K tradičným službám, ktoré poznáme z minulých čias, pribudli tie online, teda cez internet. Rozšírila sa tak ponuka a množstvo, z ktorého si vyberáme, no je to niekedy poriadne ťažké, keďže o kvalite všetkých nemáme informácie, a tak je to častokrát len voľba naslepo.

taxi
 
Objednávky cez smartphony
Služby cez internet využívajú najčastejšie mladí ľudia narodení v 80-tych rokoch a neskôr. Tí sa s týmito ponukami stretávajú už takmer bežne, denne to je napríklad objednávanie jedla, podľa potrieb sú to taxi služby a zľavy. K týmto výsledkom dospeli viaceré portály s online službami.  Podľa vyjadrení manažéra mobilnej taxi aplikácie Liftago Tomáša Sroku je počas dňa najviac objednávok prostredníctvom aplikácií v smartphonoch práve od mladých podnikateľov, startupistov či manažérov agentúr a firiem vo vekovej kategórii tridsať rokov. Využívajú ich na rýchle presuny medzi stretnutiami počas pracovného dňa, sú to najmä ľudia vo veku 25-35 rokov, ktorí majú vyššie príjmy a nové technológie im pomáhajú efektívne pracovať s časom.
 
Cestujú a zároveň pracujú
Mobilné pracovne, na čo slúžia hlavne taxíky, sú pre zaneprázdnených manažérov oveľa pohodlnejšou voľbou ako tráviť čas hľadaním voľného parkovacieho miesta niekde v centre mesta. Sú pre nich aj doplnkom mestskej dopravy. Technológie zaujali svoje miesto už aj v donáške jedla, čo posunulo stravovanie na inú úroveň. Veľa mladých ľudí si okrem vyhľadávania receptov objednáva aj jedlo z reštaurácií bez nutnosti opustiť pracovné miesto alebo domov. Nielen Slováci, ale aj Česi si jedlo nechávajú posielať domov, na párty s priateľmi, do práce alebo na firemný večierok. Bežný zákazník donáškovej služby je vo veku 26 až 33 rokov, potvrdil to marketingový manažér portálu DajmeJedlo.sk Marcel Milo. Sú poväčšine slobodní, zamestnaní v technológiách alebo administratíve a bývajú vo väčších mestách. Trendom je si donášku naplánovať s predstihom, aby mohli obedňajšiu pauzu využiť naplno.

pizza

V súčasnosti už cena nie je pre väčšinu zákazníkov hlavným ťahákom na návštevu zľavového portálu, ale prevažne ide o hľadanie inšpirácie pre seba, rodinu a priateľov. Vyhľadávanie na portáli je tým častejšie, čím je ponuka pestrejšia.

Ktorá generácia Slovákov najviac využíva online služby?
5 (100%)2