Kedysi boli doby, za vzniku automobilov že nemali ani len nárazníky ale boli to koče s motorom. Rýchlo sa ale zistili že nejaká prekážka v oblasti výšky kolien nie je zlý nápad a ochráni to koč pred oderkami na ceste a pri parkovaní alebo manipulovaní koča. Prvé nárazníky boli len kusy plechu na pružinách. Neboli moc pekné ale plnili svoj účel ochrany karosérie. Aj samotné nárazníky ale boli často pomačkané a taktiež rýchlo hrdzaveli. Preto sa začali chrómovať. Malo to za účinok spevnenia nárazníkov ktoré odolali väčšiemu nárazu, boli oveľa krajšie a takisto sa zaistila aká taká ochrana proti korózií.minibus.jpg Veľa vodičov starých škodoviek pozorovalo ako im pod peknou vrstvou chrómu hrdzavie nárazník a že celý nárazník držal pokope iba ten pekný lesklý chróm. Nárazníky sa čoraz zväčšovali pretože prišli päťdesiate roky kde krásny veľký chróm vzbudzoval krásne pocity pri pohľade na pekné lesknúce sa auto. chróm na aute sa ale stával čoraz nákladnejší a navyše prišla módna vlna hrán a plastov takže sa zmenili aj nárazníky a ostali čierne a hranaté a plastové. Bolo to lacnejšie ako vyrábať a ohýbať plech a ešte ho draho chrómovať. Navyše plast bol ľahký. Tento štýl vydržal až do deväťdesiatich rokov kedy sa nárazníky začali zapúšťať do karosérie aby splynuli s autom.dodge.jpg Nárazníky sa zmenili na pastové kryty karosérie a spodku auta ale pod nimi je aj vpredu aj vzadu masívne oceľová výstuha. Ak máte ťažné zariadenie tak vzadu máte ešte viac masívnejšiu výstuhu na ktorú pripojíte ťažné zariadenie. V dnešných dobách sa vyskytujú inteligentné nárazníky ktoré majú v sebe senzory ktoré vedia rozpoznať chodca. Tieto procesory má za následok auto a v nárazníku sú iba senzory ale v dnešných dobách keď ide vyrobiť naozaj všetko nie je problém vyrobiť nárazník s integrovanou kamerou ktorá sníma obraz do auta a vy si tak váš krásny nalakovaný nárazník nikde neoškriete.

Ohodnoťte příspěvek